רקע
האנונימוס (פייטן)
[בְּסִימָנִים שְׁנַיִים]
עריכה/ההדרה: עזרא פליישר
xמוגש ברשות פרסום [?]
tשירה
פרטי מהדורת מקור: האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים; תשל"ד
מוגש לציבור באדיבות: האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים

רצב

      בְּסִימָנִים שְׁנַיִים1

      בְּגֵרָה וְשֶׁסַע פַּרְסוֹתַיִים2

      וְכָל אֲשֶׁר בַּמַּיִם

      בספירים3 וְקַשְׂקְשׂוֹתַיִים

5     וְעוֹף הַשָּׁמַיִם

      בְּקֻורְקְבָן וּבֵיצָה וְקַרְסֻולַּיִים4

      נִתְפָּרְשׁוּ לַעֲמוּסֵי מֵעַיִים5

      כְּמוֹ הוֹגִים בִּמְאִורַת [עֵינָיִם]6



  1. בסימנים שניים: של טהרת הבהמה.  ↩

  2. בגרה… פרסותיים: השווה וי' יא:ג.  ↩

  3. בספירים: צ“ל ‘בסנפירים’, ואפשר שיש נו”ן תלויה בין השיטין, אך אין היא נראית מחמת כתם במקום הזה. והשווה בסדר, וי' יא:ט.  ↩

  4. בקורקבן… וקרסוליים: סימני הטהרה בעוף (השווה משנת חולין ג:ו; ושם במקום ביצה – זפק).  ↩

  5. לעמוסי מעיים: כינוי לכנסת־ישראל, על־פי יש' מו:ג.  ↩

  6. כמו הוגים וכו‘: העוסקים בתורה (תה' יט:ט). והשימוש במלת ’כמו' מוזרה, ואולי הוא שיבוש.  ↩

המלצות קוראים
תגיות