רקע
האנונימוס (פייטן)
[וירא איש כָּל שֶׁהָורְאָה]
עריכה/ההדרה: עזרא פליישר
xמוגש ברשות פרסום [?]
tשירה
פרטי מהדורת מקור: האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים; תשל"ד
מוגש לציבור באדיבות: האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים

קמה

   וירא איש    כָּל שֶׁהָורְאָה

               בְּרוּחַ הַקֹּדֶשׁ רָאָה1

               וְתַאֲוָתוֹ2 הוּבְאָה

               בְּחֶזְיוֹן נְבוּאָה

5              וְאֵל שַׁדַּי מִתָּמִים3 נִיתְנַבְּאָה4



  1. כל… ראה: כל הדברים שראה יעקב אבינו לא ראה אלא ברוח־הקודש. ונראה מבוסס על האגדה בבר“ר צב:ג, עמ‘ 1140 (והשווה גם שם, ב), המפרשת את הפסוק בבר’ מג:יד כדברי נבואה. והשווה גם ת”י לפסוק זה: ‘ואנא הא כבר אתבשרית ברוח קודשא ארום אין איתכלית על יוסף איתכל על שמעון ועל בנימין.’ והשווה גם אגדת בראשית: ‘ואתו הפה שאמר… נמצאת לו רוח הקודש קימעא קימעא, התחיל מתנבא בתפילתו שכל בניו קיימים’ (ילניק, בית המדרש, ד, עמ' 99).  ↩

  2. ותאותו: תקוותו, רצונו, מאווייו.  ↩

  3. מתמים: כנראה: מאברהם אבינו למד כן, שנאמר בו: ‘אני אל שדי, התהלך לפני והיה תמים’ (בר' יז:א).  ↩

  4. ניתנבאה: בעבר מוארך; ורוצה לומר, שנתנבא בלשון ‘אל שדי’ כאברהם אבינו בשעתו.  ↩

המלצות קוראים
תגיות